Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
376.3 --- Kinderen met een handicap --- Omgevingsfactoren --- Opvoeding --- Personen met een meervoudige handicap --- 606.4 --- fysiek gehandicapten --- mentaal gehandicapten --- orthopedagogiek --- Opvoedkunde: gehandicapten --- (zie ook: zwakzinnigheid) --- (zie ook: kinderpsychiatrie) --- Orthopedagogics --- personen met een meervoudige beperking --- kinderen met een beperking --- opvoeding
Choose an application
Dutch literature --- jeugdliteratuur --- verhaal --- vriendschap --- gehandicapten --- Lezers vanaf 9 jaar --- 880841.jpg --- Jeugdboeken
Choose an application
Werkers in de zorg voor mensen met een verstandelijke handicap worden vaak geconfronteerd met houding en gedrag van de bewoners waarmee zij geen raad weten. De reden is in veel gevallen dat zij noch oorzaak noch achtergrond van die houding of dat gedrag kennen. In dit boek wordt uitvoerig en genuanceerd ingegaan op oorzaken en achtergronden van de cognitieve en affectieve stoornissen. Verder worden psychische problemen die kunnen voortvloeien uit affectieve problemen en die bij mensen met een verstandelijke handicap kunnen voorkomen, besproken. Het boek is bestemd voor studenten van deeltijd-MBO (SPW en AB) en HBO (SPH, HBO-V), en van de Z-opleiding. (Bron: uitgevercatalogus)
Choose an application
I. De komst en de preventie : Geboorte van een gehandicapte baby - Relatie ouders-artsen - Abortus, euthanasie, erfelijkheidsonderzoek - Medische begeleiding - Preventie II. Vragen en antwoorden : Medische hulp - Thuishulp - Handicaps die pas na verloop van tijd opduiken - Gehandicapt na een ongeval of tumor ; epilepsie III. Aanvaarding en verrijking : Aanvaardingsproces - Motorisch, auditief, visueel, meervoudig en verstandelijk gehandicapten IV. De denkbeelden en de hoop : Beeldvorming
Orthopedagogiek --- fysieke handicaps. --- handicapped --- Social policy and particular groups --- Social psychology --- Gehandicapten --- 159.922.761 --- #GBIB:IDGP --- #A9712A --- #KVHB:Gehandicapten --- #KVHB:Gehandicaptenzorg --- gehandicapten --- 418.5 --- psychologie --- ADHD --- ADL --- Downsyndroom --- aangeboren afwijkingen --- abortus provocatus --- autisme --- babyverzorging --- beeldvorming --- blinden --- communicatie --- doofheid --- epilepsie --- erfelijkheidsleer --- euthanasie --- fysiek gehandicapten --- hersentumor --- juveniele chronische reumatoïde artritis --- mentaal gehandicapten --- motorische stoornissen --- mucoviscidose --- multiple sclerose --- ongevallen --- ontwikkelingsstoornissen --- preventie --- spierziekten --- spina bifida --- thuishulp --- zwangerschapsbegeleiding --- 325 --- 361 ) Gehandicaptenzorg --- blindheid --- gehandicapten (ler) --- prenatale diagnose --- 159.922.761 Kinderen met lichamelijke handicap --- Kinderen met lichamelijke handicap --- psychologie van de gehandicapte --- Psychologie van de gehandicapte --- Lichamelijk gehandicapten --- Beeldvorming --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Thuiszorg --- Zelfstandig wonen --- Integratie --- Buitengewoon onderwijs --- 376 --- Geboorte --- Geneeskunde --- Personen met een handicap --- Preventie --- #gsdb5 --- Persoon met een handicap --- Persoon met een lichamelijke handicap --- ouder --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Ouderenzorg
Choose an application
159.91 --- Academic collection --- #psyc:gift 1997 --- #KVHB:Psychomotoriek --- #KVHB:Mentaal gehandicapten --- #KVHB:Psychogeriatrie --- #KVHB:Psychosomatiek --- #KVHB:Psychotherapie --- psychomotorische therapie --- psychosomatiek --- kinderen --- psychogeriatrie --- mentaal gehandicapten --- visueel gehandicapten --- psychomotoriek --- motoriek --- bewegingstherapie --- 607.52 --- 615.853 --- Basale stimulatie --- Behandelingen --- Geriatrie --- Hippotherapie --- Kinderen --- Personen met een mentale handicap --- Petö --- Psychomotorische therapie --- Sherborne --- 615.851 --- holisme --- kinderpsychologie --- ontwikkelingsstoornissen --- 159.91 Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie --- Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie --- Lateralisatie --- Schrijfmotoriek --- Bewegingstherapie --- Sherborne, Veronica --- Boogschieten --- Dans --- Bewegingsexpressie --- Orthopedagogiek --- Psychomotoriek --- Bewegingsopvoeding --- Sherborne-therapie
Choose an application
Steeds meer slechtziende kinderen groeien in de eigen omgevingop. Naast de ouders kunnen familie, vrienden, artsen, leerkrachten en anderen hun bijdrage leveren aan een optimale ontplooiing en integratie van het slechtziend kind... mits zijenig inzicht hebben in de betekenis van deze handicap. Nog te vaak is er sprake van verkeerde beeldvorming: onhandigheid, onzekerheid en afhankelijkheid zou de visueel gehandicapte kenmerken.
Orthopedagogics --- personen met een visuele beperking --- orthopedagogiek --- #KVHB:Visueel gehandicapten --- #KVHB:Kinderen; blindheid --- #KVHB:Orthopedagogie --- 376.22 --- Cognitieve ontwikkeling --- Kinderen met een handicap --- Mobiliteit --- Motorische ontwikkeling --- Onderwijs --- Opvoeding --- Oriëntatie --- Personen met een visuele handicap --- Spelen --- Zelfredzaamheid --- 463.1 --- ADL --- blinden --- hulpverlening --- visuele beperking --- Blinden en slechtzienden --- Kinderen --- Visueel gehandicapten --- slechtzienden --- kinderen --- blinden en slechtzienden --- Kind --- Persoon met een visuele handicap --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Dat neemt niet weg dat er zich in sommige situaties ook reële problemen voordoen: wat bijvoorbeeld te doen met een kind dat te veel betutteld wordt of met een kind dat op het schoolplein geen aansluiting vindt? Dit boek bevat talloze voorbeelden van situaties en problemen, maar vooral ook van de strategieën die ouders en leerkrachten toepassen om deze laatste te voorkomen of op te lossen. Naast dit beeld van de praktijk geeft dit boek inzicht in historische en wetenschappelijke achtergronden van integratie in het onderwijs. Steeds meer ouders van kinderen met een verstandelijke belemmering kiezen voor de reguliere basisschool. Ondanks grote verschillen tussen deze ouders in hun opvattingen over integratie en in hun practische aanpak, ondanks een aanzienlijke spreiding in het functioneren van de kinderen, en ondanks verschillen in benadering tussen de scholen is er een overeenkomst: alle ouders beargumenteren dat de gang naar de gewone school bijzonder waardevol is voor hun kind. Zo blijkt uit interviews met een aantal van hen, merendeels ouders van kinderen met Down's syndroom, over hun vaak al jarenlange ervaringen met integratie.
Geïntegreerd onderwijs --- Lerarenopleiding --- Mentaal gehandicapte kinderen --- Downsyndroom. --- Algemeen. --- Onderwijs. --- basisonderwijs --- personen met een mentale beperking --- integratie --- Orthopedagogics --- Educational psychology --- kinderen met een beperking --- Social policy and particular groups --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- #SBIB:316.334.1O320 --- #SBIB:316.334.1O340 --- #SBIB:316.334.1O410 --- #KVHB:Down's syndroom --- #KVHB:Mentaal gehandicapten --- #KVHB:Onderwijs; gehandicapten --- #KVHB:Orthopedagogie --- geïntegreerd onderwijs --- 460.8 --- 462.2 --- Downsyndroom --- buitengewoon onderwijs --- kinderen --- mentaal gehandicapten --- orthopedagogiek --- 323 --- samenwerking --- Buitengewoon onderwijs --- Gehandicapten --- Kinderen --- Mentaal gehandicapten --- 460.8 ) Buitengewoon onderwijs --- integratie buitengewoon en gewoon onderwijs --- kinderen met verstandelijke belemmeringen --- Down-syndroom --- Geïntegreerd onderwijs ; Downsyndroom --- Inclusief onderwijs --- Mongoloïde kinderen --- down syndroom --- mentaal gehandicapt --- mongolisme --- mongool --- Doelen en functies van onderwijstypes, schoolsystemen: algemeen --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Leergedrag: cognitief gedrag, studieresultaten: algemeen --- licht mentaal gehandicapte kinderen --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- Buitengewoon onderwijs; algemeen --- Licht mentaal gehandicapte kinderen --- (zie ook: Geïntegreerd onderwijs) --- (zie ook: Weer Samen Naar School) --- mentaal gehandicapte kinderen --- onderwijs --- syndroom van Down --- inclusief onderwijs
Choose an application
Thema's: ruzie en verzoening, pesten en uitsluiten, vriendschap en verdraagzaamheid...
Didactics of Dutch --- verdraagzaamheid (themawoord fictie) --- SO (secundair onderwijs) --- Verdraagzaamheid --- Ruzie --- Gehandicapten --- Pesten --- Vriendschap --- Allochtonen --- Jeugdpoëzie --- Jeugdboeken 10-12 jaar --- Poëzie: jeugd --- Persoon met een handicap --- Allochtoon --- ouder --- Autochtoon --- Persoon met een migratieachtergrond
Choose an application
#KVHB:Communicatie; gehoorgestoorden --- #KVHB:Communicatie; mentaal gehandicapten --- #KVHB:Gebarentaal --- #KVHB:Non-verbale communicatie --- 463.2 --- gebarentaal --- Doven en slechthorenden --- Social policy and particular groups --- Physiology of nerves and sense organs --- Sign language --- personen met een auditieve beperking --- Netherlands
Choose an application
Hoe redden mensen zich in een ogenschijnlijk uitzichtloze situatie van armoede, slechte woonruimte en beperkte toegang tot sociale voorzieningen? Dat is de vraag die centraal staat in "Op eigen kracht", een studie naar de onderkant van de woningmarkt. Vanuit de optiek van de dagelijkse leefwereld worden de woonomstandigheden en de wooncarrières van logementbewoners beschreven. Dit gebeurt aan de hand van 'levendige' voorbeelden uit de Rotterdamse praktijk. Een wezenlijke functie van het logementswezen blijkt te zijn dat mensen er een plek hebben om te kunnen wonen. De kans dat ze dakloos worden. neemt daarmee af. Dit soort goedkope en toegankelijke woonruimten stelt mensen in staat zelfstandig te blijven leven en voor zichzelf te zorgen. Van belang is dan ook dat deze sector van de woningmarkt die rol goed kan blijven vervullen. Een flexibel beleid dat ingaat op de specifieke behoeften van logementbewoners verdient de aanbeveling. (Bron: covertekst)
thuislozen --- sociografie --- Nederland --- wonen --- Homeless persons --- -Homelessness --- -Lodging-houses --- -#SBIB:316.8H12 --- #SBIB:316.8H15 --- Flophouses --- Rooming houses --- Hotels --- Housing --- Poverty --- Homeless adults --- Homeless people --- Street people (Homeless persons) --- Persons --- Homelessness --- 362.9 --- 308 --- 492 --- 711 --- -Welzijns- en sociale problemen: sociaal gehandicapten (thuislozen, bijzondere jeugdzorg) --- Welzijns- en sociale problemen: sociale ongelijkheid en armoede --- Lodging-houses --- Hulpwetenschappen --- sociologie --- sociologie. --- Sociology of social care --- asielzoekers --- Sociologie. --- #SBIB:316.8H12 --- Welzijns- en sociale problemen: sociaal gehandicapten (thuislozen, bijzondere jeugdzorg)
Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|